Kävin äsken vaa'alla. Litran suklaajäätelöä jälleen naamariini änkeneenä. (Joo, olen syönyt tässä lähiaikoina KOLME LITRAA jäätelöä. Siis aivan järkkyä. Kerran aloitin syömään semmoista purkkia. Söin ehkä reilut puolet ja sitten sain kuin sainkin sen laitettua takaisin pakastimeen... Sitten kerran söin sen loppuun. Sitten aloitin uuden laatikon ja vedin sen. Hyii. Silloin kyllä menin ja oksensin. Tiedän, tiedän. Ei ole suunnitelmissa ryhtyä bulimikoksi. Ja tänään taas. No en ihan litraa, äitini oli siitä jo vähän syönyt... mutta kumminkin! Että oksettaa.)
Mutta joo, äsken kävin vaa'alla. Oikeastaan mulla ei ollut mitään hajua, että mitäköhän se mahtaa näyttää. Tiesin, ettei se millään voisi olla se 82kg. Olihan mä sentään syönyt jouluna IHAN KAIKEN mitä eteeni sain. Voisin listata syömisiäni joulun ajalta ja nyt... Pelkäsin, että se näyttäisi 88kiloa. Ja ajattelin, että tyytyväinen nyt olen, jos se nyt jotain 85.5-86kg olisi.
No, mutta joo. Painoin siis 84.7kg! Se oli aivan ihme! Olin aivan häkeltynyt! En ollut uskoa silmiäni.
En ollut lihonut sen enempää! No, kolme kiloa... Mutta en enempää!

Tein sellaisen listan. Kolmen viikon herkut. Lista oli järkyttävä. Jos pistäisin sen tänne, varmasti tulisi monia kommentteja. No, toisaalta saisivathan siinä ainakin muut inspiraatiota laihdutukseensa. Yli kahdeksankymmentäkiloinen tyttö vetää kolmessa viikossa niin paljon. Normaalit ihmiset syövät saman verran vuodessa tai kahdessa.
Itsekin olen järkyttynyt. Nyt tiedän, miltä niistä tuntuu, jotka menevät siihen "Olet mitä syöt"-ohjelmaan ja näkevät ne rasvaruokakasat, mitkä ovat itse itseensä ahtaneet. Mua se ei auta tai inspiroi, katsoa jotain Olet mitä syöt ja saada siitä jotain apua. Mutta tosta. Tulostan tai kirjoitan ton listan ja mietin sitä, kun tekee mieli jotain. (paljon auttaa, kun olen vetänyt jo litran jäätelöä!)

No mutta, 1,05kg suklaata.
Karkkeja 605g.
+3 toffifee-laatikkoa, jossa yhdessä 15kpl. (Pähkinää ja suklaata. RASVAA, RASVAA, RASVAA! [vittuunnun itselleni, miksen ajattele näin myös vääntäessäni niitä naamaan?])
Siinä teille. Nauttikaa, minun kolmen viikon ahmimiseni.
Aivan, ahmimiseni.

Ehkä nyt olisi syytä ottaa itseäni niskasta kiinni.
Ja kiitos nyt kovasti huolehtivat ihmiset, en tarvitse kommentteja "SIIS HYII, VITTU MIKÄ LÄSKI. TAJUUKSÄ KUINKA LÄSKI OOT, KU VEDÄT NOIN PALJON? JA KU OOT VALMIIKS LÄSKI JA TUUT VIEL LÄSKEMMÄKS?!"
Voi kyllä, tajuahan minä. Nyt. Mutta silloin kun tekee mieli, se on eriasia. Vaikka kyllähän minä aina syödessäni tajuan, ettei pitäisi. Ei saisi eikä pitäisi.

Mutta nyt, otan itseäni niskasta kiinni! Todellakin.
Tein vain yhden uudenvuodenlupauksen, laihdutan.
(tai no, tavallaan päätin, että luen myös koulussa enemmän, mutta joo, laihdutan!)
Ei kun pikemmin; LAIHDUN.


Tahdon laihtua ainakin viisitoista kiloa kesälomaksi. Tahdon!

Yksi asia, mikä minun varmaan pitäisi tehdä, olisi, että tulostaisin jotain ällöttäviä kuvia ja ainakun tekee mieli syödä, katson sitä. Koneella ollessani ei tee mieli syödä, helppo tässä on luvata maat ja taivaat.
Lisäksi pitää olla tiukempi. Ehdottomasti.
Millaiseksi olenkaan päästänyt itseni.

Hassua, kun katson peilistä, näen lihavan tytön.
Vaikka paino olisi alimmillaan, näen vain sen saman lihavan siellä peilissä.
En osaa käyttää mittanauhaa, aina tulee sama luku. Yleensä 95cm vatsanympärykseksi (järkyttävää, häpeän itseäni) ja sitten joskus taas saan jopa 100cm (en tajua, ei mulla voi olla NIIIN iso vyötärö!), mutta luulen (toivon), että se on jotain turvotusta... Tällähetkellä vyötärö jotain 94. Joskus se oli 92cm.
En osaa mitata mittanauhalla. Joten siksi ei täällä näy mittaamistuloksia :P
En osaa katsoa peilistä ja nähdä laihtumista. Äiti ja pari kaveriani ovat sanoneet, että olen laihtunut.
Mutta sitten kun katson peilistä. "Jos mä NYT, yli kymmenen kiloa laihtuneena, viimeksi tässä painossa pari vuotta sitten, näytän tältä, kuinka helvetin läski olen silloin 97kiloisena ollut?!"
Vaakaankaan en oikein luota. Tuntuu epätodelliselta, että olen syönyt noin paljon ja siltikään en ole lihonut kolmea kiloa enemmän.

Niin joo. Tänään olen syönyt:
-n. 1l jäätelöä (laskin ne kalorit joskus, mutten nyt muista...)
-sämpylä + juusto
-koulussa kuusi lihapullaa (yleensä en syö kouluruokaa, paha tapa, tiedän.)
-2 geisha-karkkia (opettajaltamme..)

Tänään en taida muuta syödä, ellei äiti sitten ehdontahdon sitä ruokaa ala tekemään.
Kuulemisiin, laihempiin kuulemisiin!