Tänään se sitten oli. Paino oli sen 90kiloa. Ihan tyytyväinen. Ei ollut sentään 91:tä kiloa. Kerroin terv.hoit.:lle että jouluna painoin 97kiloa. Se kehui, että hienoa juu. Mutta sanoi että mun ei pitäis huolehtia mun painosta nyt ollenkaan. Et sit aikuisena voisin laihduttaa jos siltä tuntuu. Se sanoi, että hänen oma lapsensa on kanssa vähän pyöreä, mutta hän ei sano asiasta mitään, koska "äidin tehtävä on rakastaa" eikä jotain mutista ulkonäöstä jotain niiin se sanoi... Mutta musta on vaan hyvä, että mun vanhemmat huolehtii mun painosta (tai sanoo siitä). Siitä tulee todella paha mieli, mutta on se parempi kuin se että vanhemmat eivät sanoisi mitään. Ja todellakin aion laihduttaa. Ja todellakin mun paino ja syömiset on ykkösenä mielessä. Mä en halua olla tämmönen plösö läskikasa. En halua! Se sanoi, että hän ei pidä että murrosikäinen laihduttaa koska sitten se voi muuttua niin sellaiseksi että muuta ei ajattele ja voi tulla jotain syömishäiriöitä... Mutta mä aion laihduttaa. Mä haluan olla laihempi. Se th sanoi, että mä olen juuri tälläisenä hyvä. Mutta en ole. Ei ole mun ikäsen normaalia painaa 90kiloa! Ja mulla on siis pituutta 165cm.

Löysin yhden uuden blogin taas.... http://rvaxl.blogspot.com/ Todella mielenkiintoinen blogi. Siellä oli linkkejä BED-sivuille. Ennen olin vain kuullut, että semmoinenkin asia on olemassa. Mutta nyt kun luin siitä enemmän, luulen, että ennen mullakin on voinut olla tuollainen syömishäiriö.  Tein testin http://www.oafinland.org/15KysymystaTaulukko.html ja vastasin sen mukaan mitä ennen söin jne. Söin viisi jäätelöä päivässä, oli hauskaa salailla asiaa ja olin et "JESS! yksin kotona! saan syödä" ja sitten syön kaikkea hyvää... ja sitten on huono omatunto. illalla sitten syötyäni ihan järkyttäviä määriä kadun. oksettaa, mutta en saa oksennettua. on sietämättömän kamala olo. Päätän että nyt laihdutan. En syö ja laihdutan. Mutta koskaan en onnistu, seuraavana päivänä taas ahmisin.

Oletko pakonomainen ylensyöjä?
Kyllä Ei
.
. .
1. Syötkö vaikkei sinulla ole nälkä?
2. Onko sinulla ahmimiskohtauksia ilman näkyvää syytä?
3. Tunnetko syyllisyyttä ja katumusta ylensyönnin jälkeen?
4. Annatko liikaa aikaa ja ajatuksia ruoalle?
5. Odotatko innolla aikaa, jolloin voit syödä yksin?
6. Suunnitteletko etukäteen näitä salaisia mässäilyjä?
7. Syötkö järkevästi muiden seurassa ja otat sen
kiinni ollessasi yksin?
8. Vaikuttaako painosi siihen miten elät elämääsi?
9. Oletko yrittänyt laihduttaa viikon ajan (tai pidempään),
mutta epäonnistunut tavoitteessasi?
10. Panetko pahaksesi, jos muut sanovat sinulle, että ”käyttäisit
hieman tahdonvoimaa”lopettaaksesi ylensyömisen?
11. Huolimatta päinvastaisista todisteista, vakuutteletko yhä
että voit laihduttaa ”yksinäsi” koska vain haluat?
12. Himoitsetko syödä tiettyyn aikaan, päivällä tai yöllä,
muulloin kuin ruoka-aikaan?
13. Syötkö paetaksesi huolia tai vaikeuksia?
14. Onko sinua koskaan hoidettu lihavuudesta tai muusta
ruokaan liittyvästä tilasta?
15. Tekeekö syömiskäyttäytymisesi sinut tai muut onnettomaksi?

"Mikäli vastasit kyllä useammin kuin viisi kertaa, saattaa olla että sinulla on pakonomainen syömishäiriö."

Niin tota joo. Mutta nyt on menossa parempaan suuntaan...!

 

Tänään olen syönyt...

- jäätelö n. 300kcal

- cocis light

- kurkkupastilliaski 92kcal

- karkkia, noin 20kpl. ?kcal... 

En muuta. Taas kyllä on menossa huonoon suuntaan, koska olen syönyt kaikkia herkkuja... Ja pitäisi olla niin, että söisin tuon jäätelön tilalla jugurtti jossa on 127kcal, cocis light (mielellään mehua tai ehdottomasti vettä!!), kurkkupastilli askin korvaisin leivällä, 72kcal, karkki kokonaan pois. Jos olisin syönyt noin olisi mulla ollu vaan 199kaloria tälle päivälle!! Mutta mä ku menin ahmimaan noita herkkuja!!! Kamalaaaa!! Inhoon itteeni....